marți, 11 decembrie 2012

Despre Îngeri, Andrei Pleşu


An aparitie: 2012
Autor: Andrei Plesu
Categoria: Filosofie Romaneasca
Editura: HUMANITAS
Nr. pagini: 280
Preţ: 36,99 Ron

Prin intermediul unei librarii online, am achiziţionat şi lecturat plăcuta carte Despre Îngeri (a fost o dorinţă mai veche de a citi cartea, iupii...şi am realizat-o! :)).

Cartea de faţă, este diferită faţă de celelalte cărţi cu care ne -a obişnuit Pleşu, prin faptul că sunt combinate mai multe date - informaţii, adunate atât din cursurile proprii cât şi din literatura de specialitate; astfel, în prima parte a cărţii sunt redate selecţiile din cursurile susţinute de autor cu referire directă la viaţa sfinţilor, ca apoi partea a doua să fie structurată într-o notă mai sobră, prin dezbaterea mult mai amplă a unor idei derulate în toată creeaţia sa, dar şi introducerea datelor noi, dezbătute şi analizate ulterior.

Cartea, este compusă din 3 mari capitole, fiecare cuprinzând mai multe subcapitole în care sunt tratate tainele pământenilor în relaţie directă cu creaturile cereşti - îngerii, cu lumea necunoscută a celor sfinţi, inocenţi. 

Sunt multe taine de dezlegat în Despre Îngeri!...şi cred că, doar dacă nu-ţi pui suficient de  multe întrebări cu referire la viaţa veşnică, despre cât de păcătos sau curat eşti, despre puritatea gândurilor adunate şi despicate în mintea ta, nu te va interesa această carte!

Pentru mine, cartea a fost percepută ca fiind un dicţionar a multor date (puţin citite) din Biblie; am înmagazinat şi completat (recunosc!) informaţii deprinse încă din frageda pruncie cu altele noi, referitoare la scopul şi obiectivul îngerului păzitor, zbuciumul pe care-l duce cu forţa răului în momentele de cumpănă a păcătosului, însemnătatea vamelor văzduhului trecute uşor sau cu poticniri de sufletele curate sau mai puţin curate.
Însă, din toate cele citite, o mică învăţătură mi-a rămas întipărită în creier...şi, este răspunsul la întrebarea care mi-a tot apărut în minte de când am început să realizez ce/cum este viaţa ?!
De ce este mare păcat, dacă în timp ce ma rog stau culcată în pat sau în altă poziţie decât în picioare? şi răspunsul l-am aflat din cartea aceasta: îngerul păzitor se roagă pentru sufletul  omului stând în picioare în dreapta fiecăruia, aşa că noi suntem obligaţi oarecum, să adoptăm aceeaşi postură - de drepţi!..doar sufletul nostru este salvat prin rugăciune, nu?!
Eu cred!

Una cu alta, am în faţă o carte cu multe, unice, înţelepciuni adresate omului pământeam.


Lecură plăcută!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

 
;