sâmbătă, 21 aprilie 2012

Meloterapia

Cum sunt o fire uşor depresivă şi imediat mă scurg spre marginea prăpastiei atunci când îmi adun (fără de voie) sau mai bine-îmi sunt adunate gândurile negre,vă mărturisesc, mă pot calma fără a ajunge la extreme cu ajutorul muzicii. 
Nu am un singur gen de muzică preferată, sunt un amalgan de genuri care simt că ma caracterizează sau NU, mai corect: sunt o creatură care adoră combinaţia muzicii clasice cu ritmurile muzicii house (însă nu acel house pur electronic, zgomotos care-ţi irită timpanul). 
De asemenea, muzica house (în special) îmi favorizează un somn de bună calitate, are un efect foarte puternic contra oboselii acumulate-pfff, e firesc doar este stimulată eliberarea endorfinelor :)).

Ca şi exemple de compoziţii încercate şi folosite, care au avut efect de obicei în terapia depresiei sezoniere, în redarea tonusului fizic şi psihic, pentru alungarea tristeţei vă recomand:

A. cu efect în calmarea sistemului nervos: Concertul nr. 5 pentru pian şi orchestră de Beethoven şi Uvertura operei Parsifal de Wagner, Carnavalul de Dvorak.



B. pentru destindere psihică, relaxare: Sonata pentru flaut, alto şi harpă, Clar de lună, de Debussy, Nocturnele lui Chopin.


C. pentru combaterea oboselii şi surmenajului: Poemul simfonic Vltava de Smetana, Dimineaţa de Grieg.


D. în stările de hiperagitaţie: Odă bucuriei de Beethoven, Corul pelerinilor de Wagner.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

 
;